Název: Name: | Handley Page H.P.52 Hampden Mk.I | Handley Page H.P.52 Hampden Mk.I |
Originální název: Original Name: | Handley Page H.P.52 Hampden Mk.I | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.194R Handley Page Ltd., Radlett DD.02.1940-DD.MM.194R The English Electric Co. Ltd., Preston DD.08.1940-DD.MM.194R Canadian Associated Aircraft Ltd., Longueuil | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1938-DD.MM.194R série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 453 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 21.06.1936 | |
Osádka: Crew: | 4-5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5343 kg | 11780 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8508 kg | 18756 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 9525 kg | 21000 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 21.080 m | 69ft 2in |
Délka: Length: | 16.330 m | 53ft 7in |
Výška: Height: | 4.550 m | 14ft 11in |
Plocha křídla: Wing Area: | 62.06 m2 | 668 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 135,911 kg/m2 | 27.84 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Bristol Pegasus XVIII vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 720 kW (978 k), trvalý výkon 623 kW (847 k) v h= 2 590 m a nouzový bojový výkon po dobu 5 min 720 kW (978 k) v h= 3 960 m. Vrtule trojlistá a konstantní rychlostí otáček typu de Havilland. | Bristol Pegasus XVIII, nine-cylinder radial air-cooled engines rated at 965 hp at 2,475 rpm for take-off at sea level, 835 hp at 2,250 rpm at 8,500 ft, maximum continuous climb power and 965 hp at 2,600 rpm at 13,000 ft emergency combat power - 5 minutes only, driving a three-bladed de Havilland constant-speed airscrews. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 973 l | 654 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 426.5 km/h v 4724 m | 265 mph in 15500 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 349.2 km/h v 4572 m | 217 mph in 15000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5 m/s | 980 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 18,92 min do 4572 m | 18,92 min to 15000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6919 m | 22700 ft |
Dolet: Range: | 1400 km | 870 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3202.6 km | 1990 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přídi, 1x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm v přídi, 1x zdvojný pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti a 1x zdvojný pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm v střelišti pod trupem. Maximální pumový náklad v pumovnici: 1 814 kg | One fixed forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II machine-gun in nose, one movable forward-firing 0.303 inch Vickers K gas-operrated machine-gun in nose, twin flexible 0.303 inch Vickers K machine-guns in dorsal position and twin flexible 0.303 inch Vickers K machine-guns in ventral position. The highest bomb load (in the bomb bay): 4,000 lb. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Profile Publications, The Henley Page Hampden, Number 58, Two Shillings, Profile Publications Ltd., P.O. Box 26 1a North Street, Leatherhead, Surrey, Printed by Hills & Lacy Ltd., London and Watford. http://www.airwar.ru/enc/bww2/hampden.html www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=233 www.aviastar.org |